Pölar med is eller vatten?

Innan Johan åkte till banken för en stund sen så satte han på sig ett par jeans han inte kunnat haft på 2 1/2 år, dom satt perfekt. Han går fortfarande ner i vikt konstigt nog men bara lite grann, 13kg nu sen vi flyttade hit så nu får det banne mig räcka innan han försvinner helt. Ska se om jag kan få med honom på ett kort när han kommer hem efter massagen som han är på nu.

På förmiddagen gick vi ut en sväng i det här tråkiga gråa vädret. Emilia blev överlycklig när hon såg att isen i pölarna hade tinat så hon kunde plaska igen. Nackdelen var att isen hade inte riktigt smält bara ovanpå så när Milla sprang in i vattenpölen trog hon världens vurpa eftersom det var så halt under. Och så gjorde hon på varje pöl...att hon aldrig lär sig.

I eftermiddag blir det lussebullar här hemma. Bara saffranen kostar ju nästan 70 spänn och det är helt sanslöst dyrt men det är det värt.

Häromdan räknade vi ihop pengarna från Millas spargris som hon har samlat ihop. Nästan 700 kr är det uppe i nu. Först tänkte vi sätta in det på banken men vi ska nog köpa nått fint till henne efter jul när man vet vad som behövs som inte kommer i en julklapp...en ny säng och nån leksak kanske?. Vi har ju funderat lite på det där med att snart byta till en växasäng för Johan ska köpa en fin av sin arbetskamrat. Men Emilia skulle aldrig stanna kvar i den sängen utan springa upp och leka tills mitt i natten. Får nog vänta lite.

Nu är det bara 20 dagar till julafton och det kommer säga swisch så är dagen framme. Ska bli så skönt att komma hem igen, för det är ju trots allt mitt riktiga hem även om jag bor här. Jag ska verkligen njuta av tiden där och Emilia kommer vara så lycklig som får träffa alla som hon gillar så mycket.

Imorn ska pappa och AnnSofie på visningen och jag är såå nervös...

Kommentarer
Postat av: andrea

o jag saknar dig mest!

2009-12-04 @ 14:52:30
URL: http://lowhighlife.blogg.se/
Postat av: Andreas

Vi tar bara 29kr för 0,5gram saffran... så det blir inte ens 60kr för två där hade du kunnat spara pengar johanna.....:P

2009-12-04 @ 17:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0