Oj vad snö

Burr burr burr här har vi upp mot -15 grader och en massa snö. Konstigt nog känns det inte så kallt eftersom luften är så torr, annat är det på gotland för så fort det är under noll så är det ju svinkallt sen blåser det ju ständigt. I måndags var vi ute en sväng men då var det knappt nån snö alls men nu är det hur mycket som helst.

Milla är mycket piggare nu. Hon har ingen feber och äter välling för fullt men maten går det lite trögt med ännu  för lilla stackarn. Så igårkväll när hon var pigg passade vi på att ha en liten julklappsutdelning mellan oss i familjen. Jag visste redan vad jag skulle få för innan på dagen hade vi varit på stan och handlat vinterskor och termobyxor till mig :). Minns inte när jag hade varma skor sist. Sen hade han köpt halsband och armband från Tomas Sabo åt mig med som jag inte visste om. Milla fick lite leksaker, böcker och egna små armband hon kan leka med så jag kan få ha mina ifred. Johan fick halsbandet som var svindyrt så han fick nöja sig med det och ett par innetofflor som han gärna ville ha, han har ännu inte tagit av sig dom... Alla blev jätteglada för sina presenter och dom kommer att komma till mycket användning.

Ikväll när vi kom hem från födelsedagsfikat hos Johans faster så packade vi på oss alla vinterkläder för att gå ut och leka i snön tillsammans med katterna som har vägrat att gå ut dessa vita dagar. Men Milla ville inte, hon bara grät och ville in och leka med sina nya grejer och så fick det bli. Sen la hon sig för kvällen redan vid halv sex för hon hade inte sovit något middag och var trött. Vi har hyrt Ice Age 3 som vi såg när hon hade lagt sig, jag somnade efter en stund så jag får väl se klart den imorn.

Jag har nya planer för Millas rum. Beställde en rund äppelgrön ryamatta dit sen ska det in bättre förvaring nu när hon samlat på sig så mycket saker och så ska det bli en myshöra med en massa kuddar. Jag ska färga hennes sänghimmel så jag får den i rätt färg som hon kan ha över myhörnan istället för över sängen.

Nu är det dags för Robinsson och en julvörtsmacka med nygjord rökt julskinka mums! :D


Milla pyntar sitt fönster.


I måndags gick vi ut medan hon var relativt pigg.


Andreas har nog varit här varje dag och sett Mamma Mu och ätit glass med Milla.


Mina nya superfina vinterskor.


Nu lär inte jag frysa längre när jag ska vara ute med Milla och leka.



Kommentarer
Postat av: Martina

Hej hopp på er i vinteryran!



Här har vi oxå vinter! Inte alls en sån som du beskriver (vilket vi är glada för). Vi har alldeles nyligen kommit hem från pulkabacken (tallunden). Det var helt vindstilla och 10 minusgrader som knappt kändes kalla alls! Helt olikt Gotland med andra ord. Mycket jubel i backen var det:-)



Mycket snygga skor! Skulle oxå kunna tänka mig sånna.



Skönt att höra att Emilia mår bättre!



Snart ses vi!



Kramar

Albin, Tomas & Martina

2009-12-20 @ 20:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0