Mera julklappar

Vi har fått gått en vända till sjukhuset idag med lillan. Hon vart ju aldrig direkt bättre så det var det enda alternativet. När vi kom in på barnavdelningen så hade dom ett stort lekrum med massor av roliga saker och helt plötsligt blev Milla pigg... Men när läkaren kom och fick ta en titt på henne (vilket hon inte tillät) så fick vi veta att det var krupp hon har åkt på. Hon hade 39 graders feber igår och det hörde ihop med viruset. Hon äter fortfarande inte men är väldigt duktig på att dricka vatten så det är himla tur. Egentligen behövs ingen behandling men vi fick nån slags hostmedicin utskriven som vidkar luftstrupen där stämmbanden är svullna. Kommer hålla i sig max en vecka och han sa att den värsta tiden ska vara förbi vilket är dom två första dagarna. Så nu får man hålla tummarna på att hon blir bra och pigg innan Söndag så hon kan leka med sin farmor.

I middags när Milla sov kom en snäll Andreas över och var barnvakt medan jag skulle hämta paket på posten, träffa Emma och handla en julklapp. Det vart en del handlande, mer än tänkt, och lite fika sen fick jag gå hem till en sliten liten tjej som busade med sin farbror, men paketet på posten glömde jag...den största andledningen till han skulle vara barnvakt ju. Det fick jag hämta efter läkarbesöket nu ikväll. Där i fanns en pyjamas till mig eftersom dom nätterna Milla är sjuk och jag får springa in och ut från rummen förjämnan sover jag med morgonrocken på så man slipper krångla med det men nu skaffade jag mig en bättre lösning, dessutom är det ganska kallt i vårat sovrum om nätterna. Också fanns det nyårskläder till Milla och en varm mössa till Johan där.

Hon har redan gått och lagt sig och jag ska väl slå in julklapparna jag köpte idag. Köpte armband till henne eftersom hon snor mina armband och hårsnoddar för att sätta på sig men nu får hon egna :).

Ha det så gott ikväll! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hu krupp det lät inge vidare. Krama Milla från Isabelle och oss

2009-12-16 @ 21:21:52
Postat av: Ingela Lindström

Men det var ju bra att du gick med henne för det är jobbigt för dom med krupp det blir ju lite som asma, Stefan hade det med som liten när han blev förkyld men det försvinner med åren. Fick du bricanyl den brukar man få och då kan dom få lite mer hjärtklappning men det är inget farligt...Krama o pussa snuttan från Farmor nu är det inte många dagar kvar till jag kommer...:o))

2009-12-16 @ 21:34:40
Postat av: Carina

Hejsan Johanna!

Skönt att lillfia är på bättringsvägen. Hoppas ni får en härlig och skön jul hela familjen.

Ha det så bra allesammans och hälsa farmor från hennes syster.



Kram

2009-12-17 @ 13:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0