Dec. 15, 2009

Usch den här natten var ingen höjdare, hon har varit vaken en gång i kvarten hela natten. Igår var hon ju någelunda pigg så vi gick ut en sväng och hon lekte. Men idag är det värre. Hon är helt slut, har nästan sovit hela dagen, orkar inte äta och hon skakar i kroppen. Andreas har varit här en sväng både igår och idag så jag har kunnat handla och varit till apoteket så det har varit skönt att få det gjort.
Just nu sover hon och jag har passat på att göra potatis och purjolöksoppa som jag hoppas hon kan tänka äta sen. Inte ens mandarin äter hon som hon älskar så mycket. Igår åt hon 3 stycken idag suger hon bara på saften litegrann sen får jag tillbaka den. Hon har varit duktig på att ta sin hostmedicin och alvedon, ska försöka ta tempen på henne sen men det lär inte vara poppis.

Shit vad det snöar här det tar aldrig slut. Det ligger tjockt med snö på marken så det är lite synd att vi inte kan gå ut och leka. Jag måste verkligen skaffa ett par vinterkängor annars kommer mina tår frysa ihjäl i gympaskorna.

Jag lyckades laga våran julgransbelysning igår med en sockerbit och eltejp så nu lyser det fint igen :).


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Ja det är inte roligt när dom är sjuka. Du får kolla så hon inte har halsfluss för det går väldigt mycket här, för då måste hon få pencillin verkar ju lite så eftersom hon inte äter..Hoppas hon kryar på sig snart. Tur du har extrapappan andreas där så du kommer ut lite..Massor med kramar till er.

2009-12-15 @ 16:02:20
Postat av: johanna björnlund

lilla vännen jobbigt för er båda. Isa är förkyld och sussa dåligt om nätterna me inatt blir min tur Ubbestackarn e helt slut. Han va så snäll så han tog henne inatt. Vi har bokat om resan till flen o åker en da tidigare den 29de på morgonen. Blir tajt att träffas då va? när kom ni tillbax till k-holm igen? kraaaam i massor(du ska inte me ut på juldan Emilia fyller 25 och vi har bokat bord på Munken)

2009-12-15 @ 22:07:30
Postat av: andrea

åh stackars lilla Emilia!

Jag tänkte förresten bara upplysa om att Mötley Crüe ska spela på Sonisphere festival, den 7 augusti 2010...

2009-12-16 @ 06:26:47
URL: http://lowhighlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0