Årets första lussebullar

Ikväll blev det ju lite lussebullsbak. Fick hjälp av Emilia och Johan med att sätta dit russinen på bullarna. Men...Emilia satte dit ett russin sen tog hon det igen och åt upp det. Sen finta hon bullen genom att smyga fram ett russin sen snabbt stoppa in den i munnen likadant gjorde hon mot Johan.
Jag hade all deg på bordet och hon stod på golvet och smög upp med ett finger för att norpa lite deg. Då sa Johan "Vad tog du? Jag såg att du tog deg". Hon tittade upp på honom med stora blåa ögon och skakade oskyldigt på huvudet med bulldeg i munnen...
Det vart inte stans snyggaste bullar men dom blev skitgoda, inga torra alls :). Johan har ätit tills magen blev full och likaså Andreas som passade på att smaska. Knepet var Kesella-vanilj och så ska man vara sparsam med mjölet till första jäsningen för degen ska nästan vara flytande, perfekt.


Där ska ju russinen vara och inte i munnen.


I väntan på att jag ska komma med bullar.


Himla gott var det.


Som sagt inte dom vackraste men det var svårare än vad jag trodde, huvudsaken var ju att dom smakade bra och det gjorde dom ju :D.


Snart är det utröstning på Idol, jag hoppas verkligen att Erik vinner alltihopa för ingen av dom andra kan varken sjunga eller leverera som han.


Kommentarer
Postat av: andrea

gud så smal johan blitt!

2009-12-05 @ 12:44:42
URL: http://lowhighlife.blogg.se/
Postat av: Ingela Lindström

Dom blev jättefina Johanna och visst är det bra med hjälpredor i köket..Hihi. Vad förväntansfulla de små barnen verkar när det väntas bullar ser så lyckliga ut.Kramiz.

2009-12-05 @ 17:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0