1 December

Eftermiddagen kom med fullt ös. Emma och lilla Otilia har varit här och bakat fina pepparkakor. Ungarna har haft skitkul ihop, två bestämda små damer som har småtjafsat lite om vem som ska ha vad men annars gick allt superb. Otilia körde runt på Emilia som satt i dockvagnen och det roade dom sig med en bra stund sen hoppade dom på Millas två gummihästar. Det där med bakning var mindre intressant när man kan äta degen istället och smartisarna som ska vara dekoration var ju väldigt goda. Barnen har haft så kul och vi har haft det trevligt så tack för idag Emma & Otis.
När dom hade gått så fick Milla mat och hon fnissade genom hela måltiden, vet inte vad det var för fel... Sen satt hon utan blöja medan hon åt och det gick bra.
Sen klädde vi på oss och åkte till drivein på donken för jag var vrålhungrig, hade bara ätit två mackor igår och likadant idag så jag behövde ha i mig nått fort kände jag.

Milla fick bada nu ikväll för hon var full med pepparkaksdeg och mjöl. Hon satt i baljan medan jag åt i lugn och ro samtidigt som jag pratade i telefon med Johan. Efter en stund hörde jag hur hon skrek "Bajs bajs". Jag struntade i det först eftersom hon brukar säga så bara för att då vet hon att man kommer och hon får uppmärksamhet. Men när hon ropade igen gick jag in och sa till henne "vad är det, jag ser inge bajs"... Men sen såg jag bland badskummet hur det flöt runt små bruna korvar, usch!! Duschade av henne och lindade in henne i handduk sen satte vi oss i soffan och såg en bit på första avsnittet av julkalendern och hon satt klistrad. På med pyjamas och ingen välling ville hon ha sen var det att lägga huvet på kudden.

Igår började jag på sittdynan till vagnen, har gjort lite idag och ska fortsätta nu ikväll för den är snart klar. Ska bara göra hål till selen och sy två sömmar tvärs över dynan.

Såg på annonsen om huset idag att det har blivit tre visningar istället för en som det var från början. Känns som att vi kan bara få drömma om det där. Johan fick tag i banken och han skulle skicka ut blanketter som måste fyllas i. Men sista visningsdatumet är 17/12 så det är ingen brådska. Tror vi gör så att pappa o AnnSofie får titta på Lördag och om det verkar bra så får jag komma hem och titta på nån av dom andra visningarna.


Kavel hade hon aldrig använt men det gick bra.


Kolla in mängden mjöl till degen...


Lilla Otis får köra den lite större och lata Milla.


Det här var riktigt roligt att göra tillsammans.


Nya dynan- Svart med stjärnor, på undersidan varm fleece och inuti 3 lager vadd som borde räcka. Tror denna blir riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

vad trevligt ni verkar ha haft ida. Bajs i vattnet jo du de kan de:)jasså så många visningar på huset. kraaam

2009-12-01 @ 21:18:03
Postat av: Martina

Hihi, vilken lagom mängd med mjöl:-) Kommer säkert att se likadant ut i ett hus i Barlingbo om någon vecka...



Angående huset som ni tittat på så behöver egentligen inte fler visningar betyda något alls. Det kan vara så att någon som vill titta inte kan på utsatt datum och då blir det fler visningar. Även att det är fler som kommer och tittar säger ingenting. Det kan ju komma hur många som helst utan att de för den skull behöver ha möjlighet att lägga högre bud än vad ni har och jag kan nog lova dig att många tittar bara för att titta inte för att köpa. Det jag vill säga är helt enkelt, GE INTE UPP I FÖRTID! Kolla med banken, kolla på huset, avgör vad ni kan och tycker är en rimlig summa att ge för huset och sen är det bara att köra på och hoppas på det bästa!



Tjingeling,

ses i jul!

2009-12-02 @ 07:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0